سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیریت محترم استان کردستان سرکار خانم شیخی طی ارسال تقدیر نامه ای از تلاشهای چشمگیر عضو نوجوان  مرکز آقای پیمان محمدی در رابطه با معرفی زندگینامه ابوریحان بیرونی که با راهنمایی و همکاری مربیان به اجرا در آمده بود تقدیر و تشکر نمودند . لازم به ذکر است که این عضو موفق با تهیه و تدوین زندگینامه ی مشاهیر ایرانی به صورت نرم افزارهای رایانه ای توانسته است خود را به عنوان یکی از اعضای توانمند مرکز معرفی نماید .


[ پنج شنبه 90/2/8 ] [ 10:41 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

در مراسم تقدیر از مربیان و مسوولان موفق کشوری ، از پروین فرخی مسوول موفق استان کردستان ، آقای شهابی مربی فرهنگی و آقای سفیدی مسوول کتابخانه ی سیار روستایی ، تقدیر شد ، طی این مراسم که با حضور  مدیر عامل جناب آقای رضایی و  هیئت داوران و مدیریت محترم استان کردستان سرکار خانم شیخی و سایر کارشناسان و مربیان و مسوولین موفق کشور ، در تهران برگزار شد ، با برگزاری ویژه برنامه ای اززحمات و تلاش این همکارن تقدیر شد.


[ پنج شنبه 90/2/8 ] [ 9:51 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

بازی بازترین دریچه ی ست که در ورای آن میتوان روح کودکی را پیدا کرد ، می توان زوایای پنهان روح را کشف کرد و با فرهنگهای مختلف و ویژگی های اقوام آشنا شد ،  پنجره  ایست که ظلم و عدالت ، زشت و زیبا ، پسند و ناپسند، بد و خوب ، و دیگرارزشهای اخلاقی برگرفته از دین و اجتماع را به نمایش میگذارد، همچنانکه روح را برای لحظاتی به نشاط می خواند و شور و وجدی تازه به روح می بخشد می تواند وسیله ای برای بنیادی کردن ریشه های اخلاقی در نهاد آدمی باشد . در این راستا بازیهای محلی هر قوم چونان آیینه ای بازتاب فرهنگ و ساختار آن قوم است ، بازیهای محلی کردستان نیز از آن نمونه اند .

معرفی بازی که له که بری :

دراین بازی بازیکنان به دو گروه مساوی تقسیم می شوند ، در این بازی هر گروه بیشتر از پنج نفر هستند ، گروهی داخل بازی و گروهی دیگر بیرون از بازی ، وسیله ای شناخته شده را در وسط میدان بازی چال می کنند و روی آن خاک می ریزند ، بطوریکه خاک نمایان باشد تا گروه به راحتی جای وسیله را بدانند ، بعد گروهی که داخل بازی هستند ،یعنی داخل میدان از این وسیله دفاع می کنند تا آن را بیرون نیاورند و گروه خارج سعی می کنند که وسیله را خارج کنند که با خروج آن و دور کردن از حلقه داخل میدان برنده شوند و چنانکه گروه داخل بتوانند قبل از خارج کردن شی مورد نظر تک تک افراد گروه مهاجم را با هر قسمت از بدن لمس کنند برنده می شوند . یعنی با لمس هر فردگروه مهاجم ، آن فرد از بازی خارج می شود و در مقابل برای حذف گروه مدافع باید تلاش کنند از مابین افراد گروه مدافع عبور کنند و با عبور و فاصله انداختن بین هر فرد از افراد گروه  ، آن فرد از بازی حذف می شود و چنانکه این عمل را برای همه انجام دهند پیروز بازی شناخته می شوند .


[ دوشنبه 90/2/5 ] [ 11:10 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

اعضای  دختر مرکزشماره 2 سقز ، نمایش عروسکی قصه ی دو تا لاک پشت تنها را به کارگردانی پروین فرخی و عروسک گردانی خانمها : روژین هدایتی ، شرمین شوکتی ، پرشنگ طاعتی ، دلنیا قاطع و بهناز سورانی  ، برای شرکت در جشنواره نمایش عروسکی مرحله ی استانی ( سنندج )به روی صحنه بردند ، این نمایش که اثر آقای مصطفی رحماندوست ، شاعر و نویسنده ی کودک و نوجوان می باشد به شیوه ی بن راکو برای اعضای مرکز و بازدیدکنندگان مدارس به اجرا در آمد.نمایش قصه ی دو تا لاک پشت تنها با بهره گیری از موسیقی فولکلور کردی و ترکیبی با موسیقی اصیل فارسی ، نور پردازی مناسب  ، و عروسک گردانی اعضای دختر مرکز ، توانسته است ، مخاطبان زیادی را به مرکز شماره 2 سقز بکشاند .

 


[ شنبه 90/2/3 ] [ 10:26 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

با هدف بزرگداشت روز ارتش و ارج نهادن به مقام والای شهدا ، جانبازان و ایثارگران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، و پاس داشت از خود گذشتگی های ارتش ، ویژه برنامه ای در مرکز شماره 2 سقز با حضور اعضای کودک و نوجوان برگزار شد . طی این ویژه  برنامه  با معرفی شخصیت  : شهید سپهبد صیاد شیرازی ، نمایش فیلمی مستند از صحنه های روزهای انقلاب  اسلامی و ارائه ی توضیحاتی پیرامون نقش ارتش در پیشبرد اهداف انقلاب  اسلامی ،معرفی وقایع  و رویدادها ، و برگزاری مسابقه ی  شعر نویسی با عنوان  ( ارتش ایران   ، افتخار ایران  ) یاد و خاطره ی این روز گرامی داشته شد.


[ دوشنبه 90/1/29 ] [ 11:37 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]
<      1   2   3   4      >
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 36
بازدید دیروز: 210
کل بازدیدها: 521958