سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با مشارکت نیروی انتظامی  برای شصت نفر از اعضای پسر مرکز شماره دو سقز برگزار شد:  


[ یکشنبه 96/5/29 ] [ 12:36 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

ایمان عاملی عضو کودک مرکز شماره دو سقز در بخش استانی هفتمین مسابقه کتابخوانی رضوی موفق به کسب عنوان برتر برگزیده ی پانزدهمین  جشنواره ی بین المللی رضوی شد :                                                                                                                                                                    

سی نفر از اعضای کودک ونوجوان عضو کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شماره دو سقز در تعامل با نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان سقز در هفتمین مسابقه کتابخوانی رضوی سال 96 شرکت کردند و از این تعداد ،  ایمان عاملی عضو مرکز شماره دو سقز عنوان برگزیده ی استانی این مسابقه را از آن خود نمود . ضمن تبریک فراوان به مربی ایشان خانم سرگل رشیدپور که این موفقیت مرهون تلاش و پیگیری و جدیت ایشان در انجام امور مربوط به این مسابقه می باشد برای این عضو عزیزو توانمندمان موفقیت های روز افزون را از درگاه خداوند منان خواهانیم . گل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شما

 

 


[ شنبه 96/5/28 ] [ 12:53 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

به مناسبت هفته ی جهانی تغذیه با شیر مادر ( 10-16 مرداد) که امسال با شعار : (( باهوش و قوی با شیر مادر )) ، همراه بود ویژه برنامه ای با مشارکت مرکز بهداشت شهرستان سقز و با حضور شصت نفر از اعضای کودک دختر درمرکز شماره دو سقز برگزار شد، طی اجرای این ویژه برنامه کوثر الماسی مسوول مرکز شماره دو سقز در سخنانی در رابطه با این هفته ابراز داشت : همه ساله هفته ی جهانی تغذیه با شیر مادر ، ، در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته میشود. هدف از نامگذاری این روز تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود از این موهبت الهی است. ، طاهری کارشناس مرکز بهداشت شهرستان سقز نیز طی برگزاری کارگاهی برای کودکان  بیان داشت : اهمیت تغذیه با شیر مادر شیر مادر به لحاظ داشتن مواد پروتئینی و ویتامینی بسیار، بیش از سایر غذاها برای نوزادان توصیه شده است. بسیاری از روایات وارده در دین اسلام و در میان متون فقهی، مدت آن را حدود دو سال مشخص کرده اند. پزشکان نیز می گویند کودکانی که در دوران نوزادی از شیر مادر تغذیه می کنند، از میزان هوش و توان جسمی بالاتری نسبت به سایر نوزادانی که از دیگر منابع غذایی تغذیه می کنند، بر خوردارند.سال هااست که نقش اساسی تغذیه با شیر مادر در رشد وسلامت کودکان وهمچنین سلامت مادران شناخته شده است . وبه تنهائی درشش ماه اول تولد برای شیرخوار کافی است ودر شش ماه دوم تولدانرژی لازم پنجاه درصد از شیر مادر وپنجاه درصد از تغذیه تکمیلی تامین میشود . آموزش به مادران هنر است که به مادران گفته شود همه مادران قادر به شیر دادن هستند وباید این باور به مادران تفهیم گردداز طرف دیگر حمایت جامعه اززنان وحمایت خانواده از مادران اهمیت ویژه دارد ، برنامه ی کارگاه هفته ی جهانی تغذیه با شیر مادر و کارگاه نقاشی گروهی با همبن موضوع ازجمله برنامه های اجرایی این ویژه برنامه بود همچنین از طرف مرکز بهداشت به بیست نفر از برگزیدگان مسابقه نقاشی جوایز ارزنده ای اهدا شد .:


 


[ دوشنبه 96/5/23 ] [ 1:32 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

فضاسازی جشن قصه گویی توسط مربی فرهنگی خانم سرگل رشیدپور و مربی هنری مرکز خانم نگار حسین پور :



[ شنبه 96/5/21 ] [ 1:19 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

ویژه برنامه ی (( جشن قصه گویی )) ، با حضور شصت نفر از اعضا ، پانزده قصه گوی کودک و نوجوان و بیست مادر و مربی قصه گو در مرکز شماره دو سقز برگزار شد ، در ابتدای این جشن کوثر الماسی مسئوول مرکز شماره دوسقز در سخنانی اهداف  برگزاری این جشن را بازگرداندن سنت قدیمی قصه‌گویی به خانواده‌ها و به ویژه   والدین برشمرد و ابراز داشت: قصه گویی از بهترین روش های آموزش کودکان است که لذت بردن از قصه و کتاب را به آن ها می شناسد و به آنان فرصت کسب مهارت های اجتماعی، حل مسئله، گوش دادن فعال، تمرکز ، تقویت مهارت های کلامی و پرورش خلاقیت را عرضه می کند. وقتی کودکان قصه می شنوند، بهتر گوش می دهند،از زبان محاوره ای یا نوشتاری قصه بیشترین لذت را می برند، آماده به کارگیری زبان در بازی ها و یادگیری هایشان می شوندو نسبت به آنچه می شنوند با ارائه پیشنهاد و طرح سئوال ، واکنش فعال نشان می دهند. وی افزود یکی از فواید قصه گویی برای کودکان و نوجوانان این است که کودکان با شنیدن قصه ، صداها و کلمات و مفاهیم را درک و کشف و تجربه می کنند و با آشنایی با کلمات جدید ، دایره لغات خود را گسترش می دهند ، همچنین از کلام برای شکل دادن و دسته بندی و روشن کردن افکار و نظریه ها و احساساتشان استفاده می کنند و به وضوح و با رسایی و تسلط و اعتماد به نفس صحبت می کنند و مهارت های مناسب گفتاری و شنیداری کسب می کنند و آن را در ارتباطات اجتماعی به کار می گیرند و تعامل بیشتر پیدا می کنند. از برنامه های اجرایی این جشن ، تلاوت قرآن مجید ، پخش سرود ملی ، سخنرانی مسوول مرکز ، قصه گویی اعضا ، مربیان و والدین ، همچنین اجرای نمایش خلاق : خاله قابلمه بود که با حضور و مشارکت فعال والدین و اعضا به اجرا در آمد .

قصه گویی اعضای کودک و نوجوان مرکز :


[ شنبه 96/5/21 ] [ 1:11 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]
   1   2   3      >
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 254
کل بازدیدها: 521280