سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

 


[ پنج شنبه 98/4/27 ] [ 1:14 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

 

کودکان باید احساس کنند و با تجربیاتشان بزرگ شوند.انجام کارهای دستی مقدمه ی اندیشیدن برای بچه هاست و به ایده ها و کارهای دستی آنها باید احترام گذاشت.فعالیت کاردستی مجالی است برای تفکر.هدف این است که قوه ی خلاقه ی کودک و نوجوان را بیدار و شکوفا کنیم و در عرصه ی کارهای دستی است که بچه ها نقش واقعی خود را در جهان یافته و شخصیت خود را نیز پرورش می دهند.از همین رو انجام کارهای دستی یکی از بهترین ابزار تربیت شناخته شده است.

با اذعان به اینکه کاردستی یکی از فعالیت های اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می باشد مهرواره ی فرهنگی با موضوع "کاردستی" با مشارکت مراکز شماره یک و دو سقز به میزبانی مرکز شماره 2 با حضور بیش از 60 نفر از اعضای کودک و نوجوان این مراکز در مورخه ی 98/04/26 برگزار گردید.

"مهرواره "حاصل برنامه های فرآیندی و هدفمند مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می باشد که زمینه ی مشارکت کودکان و نوجوانان را برای اجرای محتوای مهرواره در فضایی پرنشاط و دور از رقابت فراهم می کند.

در همین راستا مهرواره فرهنگی با موضوع "کاردستی" به صورت غیر رقابتی به منظور تشویق اعضا به فعالیت کاردستی،کشف خلاقیت ها،نگاه تخصصی به یک فعالیت فرهنگی و آشنایی والدین و عموم مردم با کانون و فعالیت های آن به صورت یک روزه و با محوریت "خلاقیت با دورریختنی ها" با همراهی و مشارکت اعضا و مربیان مراکز شماره یک و دو سقز برگزار گردید.

از برنامه های اجرایی این مهرواره برگزاری کارگاه تخصصی در رابطه با شیوه های متنوع ساخت کاردستی با متریال های ساده و قابل دسترس توسط مربی مسئول مرکز شماره 1 سقز پروین خالدی و مربی فرهنگی مرکز شماره 2 ،پخش فیلم های آموزشی مناسب در این خصوص، ساخت آثار زیبا و خلاقانه با استفاده از لوح های فشرده، برگزاری نمایشگاهی از کتاب های بخش کاردستی و همچنین از آثار خلق شده ی اعضا می باشد.

شایان ذکر است که در پایان این ویژه برنامه ی یک روزه به تمامی شرکت کنندگان از طرف مراکز شماره یک و دو سقز بسته ی فرهنگی اهدا گردید.


[ پنج شنبه 98/4/27 ] [ 12:37 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]


[ پنج شنبه 98/4/27 ] [ 10:32 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

اکران فیلم سینمایی" ضربه فنی" به کارگردانی" غلامرضا رمضانی" مورد استقبال کودکان و نوجوانان مراکز شماره یک و دو سقز قرار گرفت.

این فیلم که همزمان با مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در سالن سینمای مرکز شماره 2 سقز به نمایش درآمد در نخستین اکران خود با استقبال اعضای مراکز شماره یک و دو سقز روبرو شد.

"ضربه فنی" از تازه ترین تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در سال 1397در ژانر کودک و نوجوان،به نویسندگی و کارگردانی" غلامرضا رمضانی" می باشد که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است.این فیلم نامزد دریافت جایزه ی بخش مسابقه چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم جیفونی ایتالیا شده است و همچنین در سی و یکمین دوره ی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان موفق به کسب دو جایزه ی مهم جشنواره یعنی" بهترین فیلم نوجوان"و " بهترین فیلمنامه" شده است.

" غلامرضا رمضانی" فیلم هایی چون" قفل ساز" ،"حیات"،"بازی"،" گنجشکک اشی مشی" و  " فرار از اردو " را تولید کرده است.همواره دغدغه ی دنیای کودک و نوجوان را با خود داشته است. او این روزها فیلم سینمایی " ضربه فنی" را بر پرده ی سینماها دارد که در جشنواره ی فیلم کودک و نوجوان اصفهان درخشید،فیلمی درباره ی نوجوانان که در آن علاوه بر رقابت بحث رفاقت را نیز بیان می کند.


[ پنج شنبه 98/4/27 ] [ 10:17 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

عفاف به عنوان گوهر درونی و حجاب همچون صدفی در محافظت از کرامت و شرافت انسانی در دین مبین اسلام مورد توجه قرار گرفته و خداوند متعال سعاتمندی بشر را در حفظ هنجارهای دینی تضمین نموده است.

در همین راستا در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز با هدف فرهنگ سازی و نهادینه کردن مقوله ی عفاف و حجاب ،تقویت هویت ملی و مذهبی و تقویت الگوپذیری از شخصیت های مذهبی در بین کودکان و نوجوانان در قالب فعالیت های فرهنگی،هنری و ادبی به مناسبت گرامیداشت هفته ی حجاب و عفاف به شرح زیر فعالیت ها انجام گرفته است :

برگزاری کارگاه احادیث تصویری،معرفی وقایع،فضاسازی و نصیب احادیث مرتبط با عفاف و حجاب ،معرفی شخصیت های حضرت معصومه(س)و حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی برتر،شعرخوانی،بحث آزاد با موضوع رعایت شئونات اسلامی در اجتماع،کارت پستال سازی،کاردستی ،معرفی کتاب های "فاطمه الگوی حیات زیبا" "برای تو دخترم"،برگزاری کارگاه نقاشی با موضوع چادر زیبای من،برگزاری کارگاه سفالگری ،برگزاری کارگاه ادبی با دل نوشته ها و جملات زیبا با موضوع حجاب

        

 

 


[ پنج شنبه 98/4/20 ] [ 11:17 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 97
بازدید دیروز: 210
کل بازدیدها: 522019