سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شب یلدای 91 هم از راه رسید . در این شب یلدا علاوه بر اندوه هاو شادی های خودمان ، فاتحه ای بخوانیم برای روح سوختگان دبستان شین آباد و مرحوم مانی مرادیان عضو مرکز خودمان . هرچند شاید در گوشه و اطراف جهان ، بچه هایی باشند که نه بخاطر سوختن با آتش ، بخاطر فقر ، بخاطر سرما ، بخاطر مریضی و... به دام مرگ می افتند و نامشان در هیچ دلی حک نمی شود ، تا در آستانه ی شادی یا اندوهی فاتحه ای نثارشان کنیم . هرچه که هست ، به عنوان یک انسان و عنوان یک مربی ، که تازگی ها داغ مرگ یکی از اعضایش را : مانی مرادیان را ، به دوش کشیده  و هنوز به چهلمش نرسیده ، در میان شلوغی و ترافیک افکارش و کارش ، در گوشه های کتابخانه ، به صورت و صدای بچه هایش فکر می کند،  برخود واجب دیدم ، به مادر و پدر مانی مرادیان که پارسال شناسنامه ی بچه یشان را دادند دستم ( و چه می دانستم که مرگ دیگر هرگز شناسنامه اش را با مهر زنده به دستم بر نمی گرداند )  و امسال در تصادف جاده ی تبریز ،از دست دادیمش ،  تسلیت بگویم و با اثری کوتاه ، ادای دینی هم بکنم به بچه هایی که سوختند و به مانی هم بگویم که عزیزم ، به عکس های تابستانت که در کانون و در کلاسهای من گرفته ای، که نگاه می کنم ، یقین دارم ، جای تو خوش است و نگرانت نیستم ... ، نگران کتابهایی نیستم که برنگردانده ای ، نگران نبودنت در شب یلدا در کنار خانواده ات نیستم ، نگران شیطنت هایت دیگر ...نگران اینکه در ویژه برنامه ی یلدای مرکز که قولش را داده بودیم نیستی ...و اینکه تمام این متن را با اشک نوشته ام ... نگران جهانی هستم ، که روز به روز ، از تعداد فرشتگانش کم می شود ... :

آتش /

 ترا سوزاند /

تامن /

سالهای سال /

با آب /

بسوزم !...

( کوثر الماسی - آذرماه تلخ 91)


[ چهارشنبه 91/9/29 ] [ 8:44 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

به مناسبت هفته ی پژوهش ، فعالیتهای ذیل در مرکز شماره 2 سقز به اجرا در آمد :

معرفی یدالله آقا عباسی پژوهشگر ، مولف و مترجم.

معرفی کتابهای منبع و مرجع برای تحقیق.

معرفی اعضای فعال در عرصه ی تحقیق مرکز و تقدیر از آنا

بحث آزاد با موضوع اهمیت تحقیق و نقش آن.

معرفی آثار برتر تحقیقی اعضا به دانش آموزان مدارس و بازدید کنندگان.


[ شنبه 91/9/25 ] [ 4:30 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

این نامه را سحر شجاعی برای مربی اش خانم پروین فرخی ، نزدیک به هشت سال پیش نوشته است . این عضو حالا دانشجو است و روزی از اعضای فعال مرکز شماره یک سقز بوده است . برای تجدید خاطره ، نامه اش را روی وبلاگ گذاشتیم تا یادش بیاید ، مربی ای که هشت سال نامه ایی را نگه داشته است ، باید چیزی فراتر از عشق در وجودش باشد ...


[ شنبه 91/9/25 ] [ 3:48 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

با حضور کارشناسان  فرهنگی و هنری جناب آقای حمید رضا پور رضایی و آقای سیروان کنعانی ، نمایش عروسکی کرم سه نقطه بررسی و تحلیل شد ، در این نشست که در مورخه ی 91/09/19 با حضور اعضای نوجوان پسر گروه نمایش و مربیان مرکز برگزار شد ، کارشناسان فرهنگی و هنری به تحلیل و بیان نقاط ضعف و قوت این اثر نمایشی  ، با توجه به قابلیت های اجرایی آن پرداختند .

 


[ دوشنبه 91/9/20 ] [ 2:3 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

با حضور دانش آموزان دبستان استقلال و اعضای ثابت و فعال مرکز ، ویژه برنامه ی دعا و نیایش برای کودکان جهان در مرکز شماره 2 سقز برگزار شد . در این ویژه برنامه فعالیتهای ذیل به اجرا در آمد :

- دعا و نیایش گروهی دانش آموزان و مربیان و معلمان برای کودکان جهان

- مسابقه ی نقاشی با عنوان رهایی بچه ها ی دنیا از جنگ

- معرفی کتاب تو بوی سیب می دهی

-معرفی وقایع و ایام

-شعار گویی توسط اعضای فعال مرکز

-صدور بیانیه برای محکومیت کشتار کودکان و نوجوانان غزه


[ سه شنبه 91/9/14 ] [ 11:59 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]
   1   2      >
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 117
بازدید دیروز: 111
کل بازدیدها: 520047