سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همزمان با دهه ی کرامت و در حاشیه ی برگزاری جشنواره  ی رباتیک ؛ جناب آقای محمد برومند ؛ ریاست جدید آموزش و پرورش شهرستان سقز ، ضمن بازدید از تمامی فعالیتها و کلاسها و سالن آمفی تاتر مرکز شماره 2 سقز ، ابراز داشت که آموزش و پرورش همواره حامی فعالیتهای ارزشمند مراکز کانون در سقز است و فعالیتهای فرهنگی برای کودکان را ، به مثابه ی  ترازویی  دانست که کانون پرورش فکری در یک کفه و آموزش و پرورش در کفه ی دیگر آن قرار دارد و سعی و تلاش مسوولین آموزش و پرورش بر این است که قشر بیشتری از کودکان شهرستان سقز را به مراکز کانون رهنمون کنند ، آقای محمد برومند ضمن ثبت نام فرزندش در اولین بازدید از فعالیتهای مرکز شماره 2 ، ابراز داشت که کانون روح کتابخوانی در جامعه است و قطعا  فعالیتها و حتی توانمندی مربیان مراکز ، می تواند راهنمای گرانبهایی برای معلمان مدارس باشد ، در این دیدار مسوول مرکز شماره 2 نیز ضمن تشریح فعالیتهای مرکز در طول سال و اشاره به حمایتهای همواره ی مدیران و کارکنان آموزش و پرورش شهرستان سقز و ضمن تبریک انتصاب ایشان به عنوان ریاست اداره ی آموزش و پرورش شهرستان سقز اعلام کرد : که کانون با ظرفیت های فرهنگی و هنری والا ، آماده ی ارائه ی هرگونه خدمات فرهنگی در حیطه ی فعالیتهای تعریف شده ، برای کودکان ونوجوانان شهرستان سقز است . همچنین با ارائه ی برشوری از فعالیتهای مرکز و درخشش های اعضا و مربیان در طی این سالها ، گوشه هایی از فعالیتهای مرکز و قابلیتهای فرهنگی کانون را به ایشان معرفی نمود .لازم به ذکر است که مسوول اداره بهزیستی شهرستان سقز  و مدیر مدارس تیزهوشان شهرستان نیز ضمن رضایت از عملکرد مرکز شماره 2 سقز در خصوص برگزاری جشنواره های علمی و فرهنگی ، کانون را فضای شاخص تکریم ارباب رجوع و کار مفید قلمداد کردند . 


[ پنج شنبه 94/5/29 ] [ 9:39 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

با حضور بیش از 150 نفر از اعضا ، والدین و کودکان ونوجوانان ، و جمع زیادی از مسوولین فرمانداری و ادارات سقز ، دومین  جشنواره ی رباتیک به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مرکزشماره 2 سقز ،  با هدف ارتقای سطح علمی کودکان و نوجوانان برگزار شد . این جشنوراه در رشته ربات رالی، ربات جنگجو، ربات آتش نشان، ربات فوتبالیست، ربات تعقیب خط، ربات تعقیب نور و حلمان در 4 رده سنی مختلف، بین 8 تا 16 سال برگزار و نفرات برتر معرفی شدند. خانم کژال صالحی مدرس این کلاسها  ، دانش افزایی، کشف استعدادهای نهفته و تشویق دانش‌آموزان به کارهای فکری و علمی از مهم ترین اهداف برگزاری این مسابقه  نام برد و اذعان داشت که ایجاد محیط علمی و رقابتی ،ایجاد انگیزه و شور و نشاط و تحرک علمی ، در راستای فعالیتهای دانش محور از نقاط قوت برگزاری این جشنواره است. مسوول مرکز شماره 2 نیز ضمن تقدیر  از اعضای فعال مرکز در بخش رباتیک  : مانی بایزیدی ، عرشیا صابری و پردیس ساعدی از کسب مقام قهرمانی توسط اعضای مرکز ابراز خشنودی نمود و بیان داشت فعالیتهای علمی برای کودکان و نوجوانان ، همسو با فعالیتهای درسی ، به افزایش توانمندی ها  ، خود باوری و حس اعتماد به نفس و در نهایت شکوفایی استعدادهای علمی نهفته ی کودکان می انجامد . مسوولین ادارات : بهزیستی ، آموزش و پرورش ، دانشگاه ها ، فرمانداری ، جمع زیادی از معلمان و مدیران مدارس از جمله مهمان های ویژه ی این جشنواره بودند که ضمن ابراز قدردانی از  بوجود آوردن فضای علمی در مرکز شماره 2 سقز ، از کلیه ی فعالیتهای مرکز بازدید کردند و کانون را نقطه عطفی برای شهرستان سقز از دیدگاه فرهنگی برشمردند. معرفی اهداف و فعالیتهای کانون و پخش بروشور معرفی فعالیتها و برنامه های مرکز با معرفی سوابق و درخشش های مربیان و اعضا در مسابقات و جشنواره های کشوری و بین المللی توسط مسوول مرکز شماره 2 ،از دیگر برنامه های اجرایی این جشنواره بود .

لازم به ذکر است که در بخش رالی : مانی وثوقی ، مهرداد احسانی و مانی بایزیدی/ در بخش آتش نشان : آریا محمدی ، آران توپچی و فردیس ساعدی / در بخش فوتبالیست : ایمان کریمیان ، سارو رسولی و یزدان فتحی / در بخش حل ماز : محمد رضا نوروزی ، فواد شاه ویسی و نشمیل محمودی / در بخش جنگجوی مبتدی : آریا شجیعی ، عبدالله قرآنی ، دانیال فتحی و تارا مجیدی / در بخش جنگجوی حرفه ای : میدیا عبادی ، پارسا محمدی ، کورش مجرد و مهدی بهرام پور / و در بخش ربات خلاق : سارو حسینی و آیدین مساوات به ترتیب مقام های اول تا سوم این جشنواره را از آن خود کردند .

 


[ پنج شنبه 94/5/29 ] [ 8:31 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

در دومین روز از دهه ی کرامت ، بخش ادبی مرکز مسابقه ی ادبی نامه ای به هشتمین اختر تابناک آسمان امامت را برگزار کرد ، از برگزیدگان این آثار در پایان دهه ی کرامت با اهدای جوایز تقدیر خواهد شد ، در این برنامه اعضای گروههای سنی مختلف مرکز با ثبت دلنوشته های خود ، در این مسابقه ی معنوی شرکت کردند و آثار توسط اعضا و با حضور مربیان مرکز قرائت شد .


[ دوشنبه 94/5/26 ] [ 12:2 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

برای بچه ها قصه گویی می کردم که تلفن زنگ خورد و کسی از بیمارستان زنگ زد و خبر داد مریم مان آسمانی شده است . خبر تلخ بود و سخت بر جانم نشست. پرنده ی کوچک ما بعد ازتحمل چند سال رنج سرطان صبحگاه امروز به آرامش ابدی رسید . مریم ابراهیمی عضو شماره 1694 که پارسال همین روزها در مرکز دستهایش را گرفته بودیم و با هم کاردستی پرنده ی میناتوری درست می کردیم .... ، با هم اردو رفتیم و پشت تاب نشست و مربی ادبی مان تاب را نگه داشته بود برایش ....تمام این خاطرات به یکباره در ذهنم مرور شد ...کاردستی هایش را مربی هنری مان  نگه داشته و از میان آنهمه کاردستی یک تاب را هنوز که هنوز است بخاطر مریم از قفسه ها کنار نزده است ..... ایمان دارم که پرنده ی رنج کشیده ی ما  روی تاب خداوند نشسته است و دارد برای ما دست تکان می دهد . لطفا برای آرامش روح تمام کودکان عضو کانون که زمین را تاب نیاوردند و به آغوش خدا رفته اند صلواتی ختم بفرمایید .چیزی برای نوشتن ندارم جز اینکه احساس می کنم بعد از مانی ، این دومین باریست که داریم جای خالی کسی را رنج می کشیم .....

وسپاس بیکران و عرض تسلیت به همکاران ارجمند استانم در تمام بخش ها که سال پیش  نهایت تلاششان را کردند تا مریم مان را با عروسکها و کتابهای کانون شاد و خوشحال نگه دارند .....

(( مرگ )) :


می تواند همینقدر ساده باشد /

همین که ترا بنویسد ،/

نتواند ترا بگوید... /

میتواند سرش را پایین بیندازد /

تا تو فکر کنی در عمرش بلد نبوده کتابی را بلند بخواند /

بلند زندگی کند! :/

بلند و بزرگوار /

مرگ باید همین شکل باشد /

ناگهان بیاید /

ناگهان ببرد /

و هیچکس نداند /

از تو هم چند تکه را /

مرگ او برده است ؟!......... ( ک. الماسی )

 


[ یکشنبه 94/5/25 ] [ 12:23 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

همزمان با آغاز  دهه ی کرامت ، مربیان و اعضای مرکز شماره 2 سقز ، ویژه برنامه ی قصه گویی قصه های دینی از زندگانی امام رضا ( ع ) را برگزار کردند و طی اجرای آن مسوول مرکز ، مربیان هنری و ادبی و تعدادی از اعضای مرکز قصه هایی پیرامون آداب و  اخلاق امام رضا را به زبان محلی و زبان رسمی برای دیگر اعضای شرکت کننده در این برنامه روایت کردند ، مسوول مرکز ضمن ارائه ی توضیحاتی پیرامون نامگذاری این دهه و  معرفی شخصیت های دینی و لزوم الگو برداری از اخلاق و منش بزرگان هدف از برگزاری برنامه های این دهه را ، بزرگداشت دهه ی کرامت و پرورش حس دینی کودکان از طریق اجرای فعالیتهای فرهنگی و معرفی شخصیت های دینی به صورت غیر مستقیم نام برد . لازم به ذکر است که در طول دهه ی کرامت برنامه های متنوع فرهنگی و ادبی و هنری دیگر نیز طبق برنامه ریزی مرکز برای اعضای مرکز شماره 2 سقز  به اجرا در خواهد آمد که شامل :

قصه گویی مربیان مرکز پیرامون زندگانی امام رضا ( ع )، اجرای مسابقه ی ادبی نامه ای به هشتمین اختر تابناک آسمان امامت ،اجرای فعالیت تحقیقی و پژوهش با محوریت زندگی و برکات امام رضا (ع )،برگزاری نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی با موضوع مناجات و دعا در حرم امام رضا ( ع ) ،معرفی شخصیت امام رضا ( ع ) در قالب نشریه دیواری، تهیه و تدوین نشریه نگاری الکترونیکی با محوریت آداب سفرهای زیارتی و زیارت حرم امام رضا در منطقه ی کردستان ، معرفی کتاب و کتابسازی با موضوع  معرفی شخصیت حضرت معصومه ،اجرای مسابقه ی مشاعره  وشعرخوانی با محوریت امام رضا ( ع ) ، وتقدیر از برگزیدگان جشنواره های رضوی مرکز در بخش های فرهنگی ، هنری و ادبی ( سالهای پیشین ) خواهد بود .


[ یکشنبه 94/5/25 ] [ 11:50 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]
   1   2      >
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 81
بازدید دیروز: 45
کل بازدیدها: 519900