سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت ، در سومین روز از این هفته، مراسم نمادین گرامیداشت هفته سلامت با شعار( مراقبت های اولیه ی بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت) با حضور سید رحمان سیدیان مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز،آزیتا افشاری رئیس شبکه بهداشت شهرستان سقز ،جمعی از مسئولین ادارات و تعدادی از دانش آموزان ابتدایی دبستان وحدت با مشارکت مرکز شماره 2 سقز در محل سالن اجتماعات این مرکز برگزار گردید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز در مراسم نمادین گرامیداشت هفته سلامت و روز جهانی بهداشت گفت:پیشگیری مهمترین امر در بحث رعایت بهداشت و حفظ سلامتی است.

در این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز با اشاره به اینکه پیشگیری مهمترین امر در بحث رعایت بهداشت و حفظ سلامتی است افزود مراقبت و رعایت بهداشت فردی با صرف هزینه های کم منجر به سلامتی و به تبع آن پیشگیری از بروز بیماری ها و هزینه های سرسام آور خواهد شد.سید رحمان سیدیان با تاکید بر این نکته که محیط شاد به سلامت روان و جسم می انجامد،اظهار داشت: ایجاد فضای شاد و محیط توام با نشاط،باید بیشتر از همیشه در مدارس توسعه یابد.وی افزود:به اذعان صاحب نظران امر،بسیاری از بیماری ها،ریشه در مشکلات روحی و روانی دارند.مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز در ادامه با اشاره به اینکه تصمیم درست در آرامش گرفته می شود گفت:هدف از اجرای این برنامه ها این است که شادی و نشاط را در مدارس توسعه دهیم زیرا با ایجاد محیط شاد، سلامت فکری و روانی و تصمیم گیری های درست نیز به دست می آید.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سقز نیز در سخنانی مراقبت های اولیه بهداشتی را راهی به سوی پوشش همگانی سلامت نام برد و افزود پوشش همگانی سلامت اولین هدف سازمان بهداشت جهانی است که به دنبال این هدف است که در تمام دنیا با هر رنگ و نژاد و فرهنگی تمامی مردم به بهداشت رایگان دسترسی داشته باشند.رئیس مرکز بهداشت شهرستان سقز تصریح کرد:اگر مراقبت های اولیه ی بهداشتی به خوبی انجام پذیرد از بسیاری از هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.افشاری گفت: تمامی مراکز بهداشت شهرستان برای مراجعه مردم بویژه کارکنان ادارات آمادگی کامل دارند. وی در پایان سخنان خود گفت:امیدوارم دانش آموزان عزیز نیز به عنوان سفیران سلامت، خانواده های خود را برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نزدیک محله خود جهت مراقبت های اولیه بهداشتی ترغیب نمایند.

در ادامه ی این مراسم کارشناس بهداشت و تغذیه آموزش و پرورش شهرستان سقز بیان کرد: هفته ی اول اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است. قادر حسن پور گفت:در طول سال،رسالت ما و مجموعه های ذیربط بر این امر استوار است که در عرصه های مختلف مرتبط با سلامت افراد بر اساس مصوبات کمیته های بین بخشی فعالیت نماییم.وی با اشاره به اینکه هدف تمامی برنامه های حوزه بهداشت و سلامت،داشتن جامعه ایی پویا و سالم است ابراز امیدواری کرد که تمام همکاران و دانش آموزان در راستای تحقق اهداف سازمان جهانی اقدام نمایند تا جامعه ایی سالم در آینده داشته باشیم.

در مراسم نمادین گرامیداشت هفته سلامت، ضمن اجرای 2 سرود توسط دانش آموزان دبستان وحدت و اعضای مرکز شماره 2 سقز، از 20 نفر از سفیران سلامت دانش آموزی دبستان وحدت به صورت نمادین به نیابت از سفیران سلامت مدارس شهرستان سقز تجلیل شد.


[ چهارشنبه 98/2/4 ] [ 9:51 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]
<      1   2      
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 220
کل بازدیدها: 522648