سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به مناسبت میلاد مبارک حضرت خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی ( ص  ) و آغاز هفته ی وحدت ؛ مرکز شماره 2  سقز با اجرای فعالیتهای ذیل میزبان دانش آموزان دبستان دخترانه ی استقلال و اعضای مرکز بود .

-  اجرای سرود در مدح حضرت محمد ( ص )  با عنوان ( یا رسوالله )  و اجرای سرود انقلابی  : ( وطنم ؛‌پاره ی تنم )  توسط اعضای فعال مرکز .

- برگزاری مسابقه ی نقاشی در دو گروه با موضوعات : تبسم آفتاب ( با محوریت هفته ی وحدت ) و بهاری ترین زمستان ( با محوریت دهه مبارکه ی فجر ).

- برگزاری مسابقه ی احادیثی از پیامبر اکرم با استفاده از کتاب نهج الفصاحه .

 -معرفی کتابهای : عبادتی چون تفکر نیست و  محمد ( ص ) رسول خدا .

- معرفی زندگینامه ی حضرت محمد ( ص ) .


[ دوشنبه 90/11/17 ] [ 12:34 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

بوی اسفند را می شنوم  ؛ بوی بهار را که در ریشه های زمین جا خوش کرده است و انگار منتظر بهانه ایست ؛ امروز صبح که آمدم اداره  ، هوا بوی بهار می داد ،‌دانه هاب ریز برف به صورتم می خورد و شادمانی کودکانه ای توی دلم بود که نمی دانم راه به کدام خاطره می برد ؛ و حس می کردم که دلم برای چهارشنبه سوری ؛ برای عیدی دادن و عیدی گرفتن ، برای تعطیلی لک زده است ،‌ یک جورهایی توی دلم بوی سیب های قرمز و نگاه شاد بچه هایی که با یک نایلون پلاستیکی باافتخار از فتح یک ماهی قرمز به خانه برمی گردند را مرور می کردم .  راستی که چه طعم خوشی دارد روزهای آخر اسفند ؛ روزهایی که به خودمان می گوییم امسال هم تمام شد ! و بعد یک غم گنگی سراغمان می آید که یکسال دیگر هم بر عمرمان اضافه شد ! ، یاد کسانی می افتیم که پارسال بودند و امسال نیستند ؛ یاد کسانی که با حرفهایشان آزارمان داده اند و کسانی که دوستمان داشته اند؛ یاد کسانی که سال به سال به یمن تازه شدن سال جدید کوبه ی درشان را می زنیم ؛  یاد کسانی که امسال از ما پلی ساختند برای موفقیت خودشان  ! ( یاد انیمیشن آدمها می افتم از آقای ماشاء الله محمدی و دوره ی انیمیشن؛ به همکارانی که این انیمیشن را ندیده اند پیشنهاد می کنم حتما از اینترنت  دانلود کنند) ؛یاد پدر و مادرهایمان که گاه در شلوغی روزهای کانون گمشان می کنیم و تنها به یک تماس تلفنی دلخوششان می کنیم ؛ راستی در این روزهای روبه نوروز بیایید کمی وجدان درد بگیریم؛ کمی یادمان بیاید چه کسی هستیم ؟ کجا هستیم ؟ چرا هستیم .... از نصیحت کردن همچنانکه از نصیحت شنیدن بیزارم ؛ بیزارترم  ! اما نمیدانم کی ؟ ؛ کداممان  ؟ با یک تلنگر بیدار می شویم... که ای دل غافل  ؛ بهار دارد میآید و ما هنوز در خواب زمستانی خویشیم !....این رستاخیز را جدی بگیریم برای فردا ؛ که جز یک گودال چیزی نصیبمان نمی شود !( ک. الف )


[ شنبه 90/11/15 ] [ 12:3 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

دهه فجر آئینه ای است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد؛ همین فرموده ی مقام معظم رهبری برای ما کافیست تا پرچمدار رسالت انقلاب به نسلهای بعد از خود باشیم و از طریق اجرای فعالیتهای فرهنگی ؛‌هنری ؛ و ادبی کودکان و نوجوانان این دهه را با برکات انقلابی که حاصل خون هزاران شهید است آشنا کنیم ؛ در این راستا با فضا سازی مرکز با استفاده از شعارهای انقلابی ؛معرفی کتابهایی پیرامون انقلاب اسلامی ایران در قالب طرح دیواری ؛ برپایی نمایشگاه آثار اعضا در زمینه های فرهنگی‌ ؛ هنری و ادبی و اجرای مسابقه ی مکتوب شناخت  آثار شخصیتهای انقلابی با حضور اعضای فعال مرکز ؛ اجرای کارگاه خوشنویسی با موضوع : بهار قلم ؛ اجرای طرح ادبی : روزهای به یاد ماندنی ؛ و پخش سرودهای انقلابی ؛ گامی در راستای شناساندن فرهنگ انقلاب و ترویج باورهای انقلابی به کودکان و نوجوانان برداشتیم .


[ شنبه 90/11/15 ] [ 11:13 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

همزمان با دهه مبارکه ی فجر  ، مرکز شماره 2 سقز  ، با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان اقدام به برپایی نمایشگاهی از کتاب و محصولات فرهنگی خود در محل سالن شهید باهنر نموده است . غرفه ی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تا پایان دهه مبارکه ی فجر ،  همه روزه پذیرای همه ی فرهنگ دوستان شهرستان سقز می باشد .

 


[ چهارشنبه 90/11/12 ] [ 2:22 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

همزمان با فرا رسیدن دهه مبارکه ی فجر انقلاب اسلامی مرکز فرهنگی ، هنری  شماره 2 سقز به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان و مدارس بازدید کننده می پردازد . در اولین روز از این دهه ی مبارکه ، مربیان مرکز ضمن فضاسازی مناسب با این ایام ،  به اجرای فعالیت :معرفی شخصیت حضرت امام ( ره ) ،معرفی وقایع و ایام ،و کارگاه نقاشی با عنوان : یادگار ماندگار برای دانش آموزان مدرسه ی راهنمایی شاهد پرداختند  .


[ چهارشنبه 90/11/12 ] [ 1:25 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]
<      1   2      
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 163
بازدید دیروز: 210
کل بازدیدها: 522085