سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در روزهای آغازین هفته ی دفاع مقدس ، یکی از اعضای نوجوان مرکز به شعر خوانی غزلی از آثار پدرش که خود از رزمندگان جبهه های حق علیه باطل بوده پرداخت ، شعر حماسه از کتاب شب های معطر ، اثر آقای احمد فرجی ، اعضا را به روزهای جنگ و حماسه برد و ما را برای چند لحظه ای مهمان آن روزها کرد .

 


[ پنج شنبه 90/6/31 ] [ 12:28 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

نشسته ایم و کتابهای تازه رسیده به مرکز را ثبت می کنیم ، جوانی از در کانون وارد می شود ، عضو قدیم مرکز شماره یک بوده و امروز پس از گذشت سالها ، آمده تا خاطرات کودکیش را مرور کند ، دیروز سری به مرکز شماره یک زده و امروز مهمان ماست . عادل غفوری ، عضو کودک دیروز ، امروز دانشجوی رشته ی پرستاری است ، دانشگاه سنندج او را به خود پذیرفته و لبخندی حاکی از نشاط و خوشحالی از جایگاه اکنون ایشان ، بر لب ما نشانده ، جوانی که دارد ترم چهار دانشگاه را پشت سر می گذارد و سری به خانم فرخی و خانم رشید پور مرییان دلسوز قدیمش زده است .... ، چه حس و حال قشنگی سراغ یک مربی می آید وقتی این بچه ها دوباره سراغت می آیند ، اما این بار قد کشیده اند ، ریش و سبیل در آورده اند ، ازدواج کرده اند ، عروس شده اند ، یا گوشه هایی از این جهان پهناور پهلو گرفته اند ... آقای عادل غفوری دوباره به کلاس سفال می رود ، دست به گل می زند و چند ساعتی مهمان کودکی اش می شود و ما را لبریز از شور و نشاط می کند و می رود تا ما بنشینیم و به خودمان بگوییم : این قافله ی عمر عجب می گذرد ... ما پیر شده ایم یا بچه هایمان زود بزرگ شده اند ؟!...


[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 12:21 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

همزمان با روزشعر و ادب فارسی ، مسابقه ی مشاعره ی اعضای کودک و نوجوان در مرکز شماره 2 سقز برگزار شد . طی این مسابقه 20 نفر از اعضای کودک و نوجوان مرکز با شعرخوانی از آثار شاعران معاصر به رقابت با همدیگر پرداختند ، و در ادامه از اعضای برتر این مسابقه با اهدای دیوان شعر محمد حسین شهریار تقدیر به عمل آمد .


[ دوشنبه 90/6/28 ] [ 11:16 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

غرش توپها و خمپاره ها فرونشسته و آتش موشکها و موشک اندازها خاموش شده و هیاهوی میدانهای نبرد جای خود را به تکاپو برای سازندگی داده است . اما خون ایثار و فداکاری ، مقاومت و بیداری ، تعهد و مسئولیت ، در سینه ی این ملت ، هنوز در جوشش است . درک فضیلتهای پنهان و آشکار 8 سال دفاع مقدس ، عشق و علاقه به مردان بزرگی که آنهمه حماسه و عرفان را آفریدند ، خود بهترین پشتوانه ی هنرمندانی است که آرمانگرایی و هدفمندی را در همه ی پدیده های هنری ، از امام امت ( ره ) آموخته اند و علمدار این حرکت متعهد بوده اند . در این راستا  ، مرکز شماره 2 نیز با شروع هفته ی دفاع مقدس در روز بیست و نه شهریور ، به پاسداشت ارزشهای هشت سال دفاع مقدس ، برنامه های ذیل را برای کودکان و نوجوانان به اجرا در خواهد آورد .

1- معرفی وقایع و ایام هشت سال دفاع مقدس .

2- معرفی شخصیت دو شهید والا مقام از شهدای هشت سال دفاع مقدس .

3- معرفی کتاب شب های معطر و کوچه ی صمصام به اعضا .

4- نمایش فیلمهایی مستند از هشت سال دفاع مقدس .

5- برگزاری مسابقه ی نقاشی یادگار لاله ها .

6- برگزاری مسابقه ی ادبی با عنوان : نامه ی بهار .

7- شعر خوانی از اشعار کتاب شب های معطر (مجموعه آثار برگزیده همایش شعر هفته دفاع مقدس ) .

8- کارگاه خوشنویسی با عنوان : خون ماندگار .

9- نقد و بررسی کتاب درهای آسمان رو به زمین باز می شوند اثرجناب آقای سیاووش رحیمی .

10- فضاسازی مناسب با هفته ی دفاع مقدس .


[ شنبه 90/6/26 ] [ 9:3 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

مسابقه ی نشریه ی دیواری خاص اعضای نوجوان دختر و پسر در مرکز شماره 2 سقز برگزار شد ، طی اجرای این مسابقه ، اعضا به گروه های نشریه تقسیم شدند و از بین گروه های نشریه که آثار خود را ارائه نمودند ، چهار نشریه ی  : ابری ترین کرانه ، علی ( ع )  آئینه ی عدالت ، محمد ( ص ) فخر آفرینش ، و نشریه ی همای رحمت به عنوان نشریه دیواری های برتر انتخاب و از گروه های برتر با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد .


[ یکشنبه 90/6/20 ] [ 11:34 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]
   1   2   3      >
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 68
بازدید دیروز: 45
کل بازدیدها: 519887