سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواب عروسکی

برق صدایی نازک / در ستاره ای درخشید / میان تاریکی پیچید /تا که من دیدمش از دور / همه جا را آشنا کرد / منو در حال تماشا / با ستاره هم نوا کرد / منو سوی خود چو قابی / ساکت و غرق نگا کرد / خندیدم از خنده هایش / عشوه هاشو گم می کردم /میان رقصیدن هایش / نمی دونم از کجا بود ؟ / پری بود ؟ شاید عروسک ؟/ مثل ماه , شاید شاپرک ؟ / ندیدم چه رنگه کفشاش / آخه رنگاش تک تک بود / چشم ها , موها و لبهاش / چی بگم من از لباساش / همش از جنس پولک بود / در نگاهش برقی کوچک / دل من براش چه لک بود / خواستم دستاشو بگیرم / دویدو ازم فرار کرد / خوشکل و چابک و شیرین / اونم مثل من کلک بود / یکدفعه میان خنده / گم شد از نگاهم آرام / نمی شد اونو ببینم / هرطرف که می رفت چشمام / نمی شد در باور من / که دیگه تنهای تنهام / اون صدای بی صدایش / شد ترانه ی نفسهام / با نگاهم می دویدم / توی اون تاریکی اما / جز سرابی که گره خورد / در تاروپود اشکام / ترس اینکه خواب خواب باشه / کابوس تار من شد / آوای آشنایی / پابوس یاد من شد / که ندای اون عروسک / گل خاطرم رو بویید / قصه شیرین مادر / منو در خواب بوسید ....

شب بو حسینی- مربی ادبی مراکز شماره 1و2 سقز

 


[ دوشنبه 91/12/28 ] [ 3:36 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

به مناسبت سال نو و آمدن عمو نوروز،اعضای مرکز با راهنمایی و نظارت مربی هنری خانم سرگل رشیدپور ، با استفاده از ظرف های یکبار مصرف و کاموا صورت های مهربان عمو نوروز را ساختند. شما را به دیدن کاردستی های زیبای بچه ها دعوت می کنیم :


[ شنبه 91/12/26 ] [ 4:23 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

با همکاری مرکز بهداشت شهرستان سقز ، ویژه برنامه ی پیشگیری از حوادث و سوانح چهارشنبه سوری با اجرای فعالیتهای مرتبط با این مناسبت به اجرا در آمد ، نمایش فیلم های مستند از حوادث چهارشنبه سوری ، مسابقه ی نقاشی ، بحث آزاد با موضوع پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری و کاردستی ساخت کارت پستال نوروزی برای دانش آموزان و مدارس بازدید کننده و اعضای مرکز به اجرا در آمد .


[ دوشنبه 91/12/21 ] [ 2:19 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

جشنواره ی فیلم رشد با همکاری اداره ی آموزش و پرورش شهرستان سقز از تاریخ 91/12/05 الی 91/12/14 در مرکز شماره 2  با حضور اعضای مرکز و دانش آموزان مدارس برگزار شد .  در این جشنواره فیلمهای تولیدات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و تولیدات سینمایی آموزش و پرورش برای مخاطبان به نمایش در آمد . مربیان فرهنگی مرکز شماره 2 سقز با ارائه ی توضیحاتی پیرامون اهداف و فعالیتهای کانون برای تمامی مدارس بازدید کننده از جشنواره ، توضیحاتی کامل نیز درباره ی شیوه های نقد و بررسی فیلم به مخاطبان ارائه نمودندو بیان کردند که هر فیلم حاوی پیامهای اخلاقی و تربیتی می باشد و دانش آموزان و اعضای مرکز با تامل و دقت در محتوای فیلم ها از اهداف کلی جشنواره بهره مند شوند .


[ شنبه 91/12/19 ] [ 2:2 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

اگر می خواهید در کوچه پس کوچه های کلیله و دمنه قدم بزنید و از حکایت آوردن کلیله و دمنه از هندوستان به ایران سر در بیاورید ما به شما کتاب یادگار ماندگار اثر سیاوش رحیمی را معرفی می کنیم ، این کتاب توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه سنی ( د ) چاپ شده است و بی شک برای مخاطبان بزرگسال هم به دلیل نثر زیبای نوشتاری سیاوش رحیمی از جذابیت فوق العاده ای برخوردار است . از سیاوش رحیمی کتاب نام پاکان نیز توسط انتشارات کانون چاپ شده که ترکیبی از کاردستی با کاغذ ، تذهیب ، اسلیمی و طرحهای تزئینی اسلامی ست . ( کوثر الماسی )


[ یکشنبه 91/12/6 ] [ 11:44 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]
   1   2      >
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 62
بازدید دیروز: 45
کل بازدیدها: 519881