سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همزمان با روز جهانی سلامت روان ( 19 مهر ) ،  که با شعار : کرامت انسانی در سلامت روان : کمکهای اولیه ی روان شناختی و سلامت روان برای همه نامگذاری شده است ، همایش ((  سلامت روان کودکان در بلایای طبیعی  )) در پنجمین روز از هفته ی ملی کودک در مرکز شماره دو سقز برگزار شد .

این برنامه با مشارکت و حضور نمایندگانی از مرکز بهداشت شهرستان سقز ، ارشاد اسلامی و  اداره ی آموزش و پرورش در مرکز شماره دوسقز با حضور یکصد نفر از دانش آموزان و اعضاو اولیای تربیتی مدارس همجوار برگزار شد . معرفی کتاب (( در عزایت آسمان نیلی قباست اثر : مهدی الماسی )) ، ساخت نمادهای عاشورا به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی ، قصه گویی قصه ی بچه های کربلا ، اهداء بروشورهای هفته ی سلامت به کودکان ، سخنرانی کارشناس مرکز بهداشت شهرستان سقز پیرامون انواع بازی هایی که منجر به حمایت روانی اجتماعی در کودکان ونوجوانان می شود و در کلاس کلاس قابل اجراست ، نحوه ی حمایت های روانی اجتماعی به دانش آموزان توسط معلمین ، نقش روحانیون و معنویت در کاهش بلایای طبیعی ، چگونگی حمایت روانی از حادثه دیدگان و سلامت روان کودکان در بالایای طبیعی و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی : (( نقش مشارکت عمومی در حوادث و بلایا )) برای والدین اعضای مرکز ، از جمله برنامه های اجرایی این همایش بود که با هدف افزایش آگاهی های عمومی ، تعامل با نهادهای اجتماعی فعال در حوزه ی کودک ، ایجاد بستر مناسب جهت معرفی توانمندی های کانون پرورش فکری به مسئولین ، مراجعان ، والدین و اولیای تربیتی توسط مرکز شماره دو سقز برگزار شد .

 


[ دوشنبه 95/7/19 ] [ 1:18 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

علی اکبر ورمقانی معاون استاندار وفرماندار شهرستان سقز با درج پیامی در سایت رسمی فرمانداری شهرستان سقز ، روز کودک را به کودکان و متولیان آموزشهای حوزه ی کودک و نوجوان با اشاره به کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در این شهرستان تبریک گفت :

http://www.saghez.gov.ir/Default.aspx?TabId=50&nid=40885   : آدرس سایت

 

 


[ دوشنبه 95/7/19 ] [ 12:0 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

برگزاری (( کارگاه آموزشی خودایمنی  ، امنیت و بهداشت  کودک )) با حضور فوریت های  اورژانس 115 بیمارستان امام خمینی ( ره ) در مرکز شماره دو سقز :


در چهارمین روز از هفته ی ملی کودک که به نام (( امنیت و سلامت در زندگی کودک امروز )) نامگذاری شده است ، با مشارکت فوریت های  اورژانس 115 بیمارستان امام خمینی ( ره ) و مرکز بهداشت ، کارگاه آموزشی ( خود ایمنی ، امنیت و بهداشت کودک  ) با معرفی آمبولانس اورژانس ، فعالیتها و وظایف آن برای  کودکان در مرکز شماره دو سقز، برگزار شد . در این کارگاه 50 نفر از اعضا و دانش آموزان پسر ضمن استفاده از برنامه ی قصه گویی داستان نگاهی به سرخی آتش اثر زهرا زواریان ،شرکت در مسابقه ی نقاشی دیواری (( تغذیه ی سالم ، اندیشه ی سالم )) ، و حضور در کارگاه  ادبی پنجره هایی رو به حقیقت ، بصورت عملی حضور در آمبولانس را تجربه کردند ، شیرین احمد پناه کارشناس بهداشت و روان مرکز بهداشت و علی  امینی پرستار اورژانس بیمارستان امام ( ره ) مدرسان این کارگاه برای کودکان بودند . شیرین احمد پناه ضمن اشاره به شیوه های خود ایمنی و مراقبت های بهداشتی برای کودکان ، با توزیع برشور های بهداشتی کودکان را با اصول اولیه ی مراقبت های بهداشتی توسط کودکان آشنا کرده و علی امینی پرستار فوریت های پزشکی اورژانس 115 بیمارستان امام ، با ارائه ی توضیحاتی به صورت شفاهی و عملی کودکان را با وظایف اورژانس آشنانمودندو در پایان به تمامی شرکت کننده گان در این کارگاه از طرف مرکز بهداشت شهرستان با اهدای جوایز ، تقدیر به عمل آمد .این برنامه با هدف تعامل با ارگان های فعال در حوزه ی بهداشت سلامت و روان کودک ، معرفی فعالیتها و برنامه های کانون به اولیای تربیتی مدارس و مسئولین ادارات ، فراهم آوردن زمینه ی مشارکت و جلب سایر دستگاه ها و افزایش آگاهی های عمومی کودکان در هفته ی ملی کودک توسط مرکز شماره دو سقز به اجرا در آمد.



[ یکشنبه 95/7/18 ] [ 12:12 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

همزمان با (( روز میراث فرهنگی و دوستی با طبیعت در زندگی کودک امروز))  ، با مشارکت اداره ی میراث فرهنگی ، آموزش پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو سقز ، بیست نفر از کودکان و نوجوانان عضو این مرکز با همراهی مسوول و مربیان مرکز شماره دو ، از مسجد تاریخی دومناره و بازار تاریخی سقز بازدید کردند.

 

این بازید با هدف آشنایی کودکان با میراث فرهنگی ، ترویج فرهنگ احترام به اماکن تاریخی و آشنایی با بخشی از تاریخ و فرهنگ زادگاه ، پرورش حس میهن دوستی و تعامل در اجرای فعالیتهای هفته ی ملی کودک با ارگان های فرهنگی سطح شهر همزمان با سومین روز از هفته ی ملی کودک به اجرا در آمد و طی آن کودکان ضمن آشنایی با قدمت و ارزش تاریخی این مسجد ، به دعا و نماز و نیایش به درگاه خداوند پرداختند و همچنین توسط مربیان مرکز با آداب مسجد  آشنا شدند . مسجد دو مناره واقع درمحله میان قلعه سقز و در دامنه یگانه تپه تاریخی داخل شهر، یعنی نارین قلعه ، ودر واقع در بافت قدیم شهر در خیابان امام خمینی ودر پشت حسینیه قرار دارد. این مسجد در محیطی آزاد ساخته شده واز هر چهار طرف باز است. از طرف شمال به یک کوچه سه متری محدود به تپه قلعه نارین وخیابان امام، واز جنوب به محوطه باز حوض خانه راه دارد. در جهت غرب به یک گذر گاه چهار متری، واز طرف شرق نیز به یک کوچه یک متری محدود است. این مسجد در سال 1380 با شماره ثبتی 2600، جزو آثار ملی به ثبت رسید.بنای مسجد طبق روایات محلی، به زمان شیخ حسن مولان آباد، از عرفای حکیم و ریاضیدان مشهور عصرافشاریه بر می‌گردد. هنگام عزیمت نادر شاه افشار به بغداد، وی از منطقه سقز عبور کرد وطبق در خواست شیخ حسن مولان آباد برای ساخت مسجدی برای اهالی شهرسقز، نادر شاه دستور ساخت این مسجد را در بافت قدیم شهر سقز داد. در حال حاضر نیز برخی از اهالی منطقه به این مسجد، مسجد شیخ حسن مولان آباد می‌گویند. از نشانه‌ها ودلایل صحت این مدعا، این است که در این سفر نادرشاه دو عصای مرصع ویک سفره  منقوش زیبای چرمی را نیز به شیخ حسن هدیه می‌دهد این وسایل در حال حاضر در قریه ی مولان آباد، که آرام گاه این عارف عالی مرتبه در آن قرار دارد، نگهداری می‌شود. همچنین یک جلد کلام ا… مجید خطی در مقبره شیخ حسن است، وتاریخ آن به اواخر دوره افشاریه دلالت دارد. همچنین با توجه به کاشی کاری‌های این مسجد که بیشتر به اواخر افشاریه واوایل زندیه است وخصوصیات آن دوران را دارد، می‌توان به طور قطع مطمئن شد که بنا مربوط به دوره افشاریه است، ودر دوران‌های بعدی مرمت شده وتعمیرات جزیی در آن صورت گرفته است.در ضلع شرقی ایوان مقبره ی یکی از امامان جماعت مسجد به نام سید حکیم، قرار دارد. مردم برای تبرک وزیارت، هر روزه آنجا می‌روند.



[ شنبه 95/7/17 ] [ 1:18 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

اهدای ((عروسکهای دارا و سارا )) از طرف  اعضای مرکز شماره دو سقز به کودکان مناطق محروم  با مشارکت جمعیت هلال احمر :

همزمان با سومین روز از هفته ی ملی کودک که به نام میراث فرهنگی و دوستی با طبیعت در زندگی کودک امروز نامگذاری شده است ، ویژه برنامه ی (( آموزش امداد و کمکهای اولیه ، برگزاری مانور زلزله ، آشنایی با ماشین امداد جمعیت هلال احمر  و اهدای عروسکهای دارا و سارا )) ، با همکاری جمعیت هلال احمر ، اداره ی آموزش و پرورش شهرستان سقز و بهزیستی در مرکز شماره دو ، با مشارکت بیش از هفتاد نفر از کودکان دختر عضو این مرکز ، دانش آموزان مدارس ، اولیای تربیتی و مدیران مدارس همجوارکانون شماره دو ، برگزار شد . طی اجرای این ویژه برنامه که با قصه گویی قصه بزرگ ترین دختر عالم به مناسبت ماه محرم ، آموزش کاردستی (( امام حسین خورشید امامت )) و قرائت پیمان نامه ی حقوق جهانی کودک همراه بود ، کودکان شرکت کننده در این ویژه برنامه با اهدای عروسکهای دارا و سارا در آیین (( اهدای عروسک به کودکان مناطق محروم کشور با عنوان : دستهای مهربانی )) شرکت کردند . کوثر الماسی مسئول مرکز شماره دو سقز هدف از اجرای این ویژه برنامه را بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی کانون جهت تعامل با ارگان های فرهنگی ، ارتقای سطح دانش و آگاهی کودکان ، معرفی کانون و توانمندی های مربیان و اعضا به والدین ؛ اولیای تربیتی و مراجعان ادارات سطح شهر ، نهادینه کردن ارزش های تربیتی و آشنایی کودکان با فرهنگ عاشورا از طریق اجرای برنامه های فرهنگی ، هنری و ادبی نام برد و همچنین از استقبال کودکان ، خانواده ها و معلمان مدارس از آیین (( اهدای عروسک )) به کودکان مناطق محروم از طریق نمایندگان جمعیت هلال احمر دربرنامه ی هفته ی ملی کودک به عنوان یکی از برنامه های موفق مرکز شماره دو سقز در سطح شهرستان نام برد و ابراز داشت این برنامه ی مشارکتی زمینه ی ترویج فرهنگ مهربانی و بخشش را در این هفته فراهم نموده است و کودکان با اهدای عروسک های خود ، ضمن انجام عملی خداپسندانه ، لذت بخشش را با دستهای خود تجربه میکنند. در این برنامه همچنین مسابقه ی دینی آشنایی با قرآن مجید و تقدیر از اعضای کتابخوان عضو مرکز با اهدای کتاب به اجرا درآمد .


[ شنبه 95/7/17 ] [ 12:24 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]
<      1   2   3   4      >
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 85
کل بازدیدها: 521394