سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هشتاد روز ، هشتاد فیلم ... تابستان 90 ... هر روز صبح که بچه ها از راه می رسند ، درهای قصه و فیلم باز می شوند ، اجرای هر روز یک فیلم برای اعضا خوشایند است ، بعضی ها به محض اینکه فیلم به نمایش در می آید غرغر می کنند که : ا...ه خانم  ما این  فیلم را دیده ایم تکراریه ! یکی دیگه بزار ! ... بعضی ها می گویند : خانم ما ندیده ایم بزار ببینیم ! این دو گروه  تقریبا همیشه هر روز حضور دارند و این جنگ پایان ناپذیر به شکست گروه فیلم از پیش دیده ها می انجامد ، دفتر های نقد و بررسی فیلم های روز بیرون می آید و قلم ها راه می رود و سکوت سالن را فرا می گیرد ، وآنها که فیلم را هم از پیش دیده اند درگیر نقد و بررسی می شوند ، فیلم انیمیشنی کشاورز و ربات که به نوعی آشتی سنت و مدرنیته را نشان می دهد ، از جمله فیلمهایی است که تقریبا هر دو گروه ،هر روز بهانه اش را می گیرند و با اینکه تا کنون سه بار به نمایش در آمده برای اعضا جذاب و دیدنی ست . بریده هایی از نقد اعضا را بر این فیلم می خوانید :

کشاور و ربات یک فیلم خنده دار است ، خصوصا آنجا که مرد روی صندلی سفینه می نشیند و به هوا پرتاب می شود ، از ربات خاطره های خوبی بجا مانده است .

                                                                                                                                                                                                             امیر مجرد - کلاس سوم ابتدایی

ربات خیلی به کشاورز توی  فیلم کمک کرد و او را از زحمت شخم و برداشت محصولش راحت کرد ، حتی برای مرد مترسک  هم شد ، پس ربات ها هم قلب دارند و انسان را دوست دارند .هندوانه های توی فیلم خیلی خوشمزه و طبیعی بود ، آدم دلش می خواست هندوانه بخورد .

                                                                                                                                                                                                          عرفان سلیمانی - کلاس سوم ابتدایی

اگر یک ربات همراه با سفینه اش به سقز بیاید من خیلی خوشحال می شوم چون اینهمه کار بلد بود بکند ، کشاورز اول با ربات دشمنی می کرد ولی در آخر با او دوست شد . قسمت آخر فیلم که طرز تهیه ی عروسکهای توی فیلم را نشان می دادند خیلی جالب بود اما  حیف  که کم بود !

                                                                                                                                                                                                           نگین ستاره - کلاس چهارم ابتدایی .


[ دوشنبه 90/5/17 ] [ 10:2 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

در ماه مبارک رمضان به استقبال اولین جشنواره ی قصه گویی اعضای کودک ونوجوان مرکز رفتیم ، در این جشنواره اعضای دختر و پسر مرکز با قصه گویی قصه های قرآنی و کتابهای کانونی به رقابت با هم می پردازند . لازم به ذکر است که برای اجرای این جشنواره اعضا از تیرماه به تمرین و اجرای قصه گویی پرداخته و مربیان فرهنگی مرکز با اجرای قصه گویی های ابزاری و محلی ، و قصه گویی با زبان رسمی ، نمایش قصه گویی مربیان در جشنواره ی قصه گویی مرحله ی کشوری ، اعضا را برای شرکت در این جشنواره آماده کرده اند .


[ دوشنبه 90/5/17 ] [ 9:50 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

رمضان آمده است ، ماهی که درون را تطهیر می دهیم ، به خودم می گویم روزه دار واقعی کیست ؟ آیا این وسواس از ارتکاب گناه برای تمام روزه داران یک معنا دارد ؟ چقدر سعی کرده ایم دل دوستی ، همکاری ، پدری یا مادری ، و حتی دشمنی را به حرمت این ماه نگه داریم ؟ چقدر سعی کرده ایم آن انسانی باشیم که مولانا آرزویش را کرده است ؟ چقدر تلاش می کنیم در این ماه کسی باشیم که درون را از بغض و کینه و ریا و هزار رنگ و نیرنگ دور نگه داشته ؟....برآورد هر کدام از اینها یک مقوله ی شخصی ست .... اما کاش ... ای کاش ...  قدر این ماه را بدانیم و نگذاریم این فرصت به غفلت بگذرد ....با این مقدمه که در صبح خنک هفدهم مرداد برای میهمانان این صفحه نوشته ام ،  شما را به ویژه برنامه های ماه مبارکه ی رمضان مرکز دعوت می کنم ...

1- فضاسازی مرکز با آیات قرآنی و احادیث بزرگان در خصوص ایام مبارکه ماه رمضان .

2-برگزاری مراسم افطاری .

3- برگزاری کلاسهای قرآن ، احکام و حدیث .

4- برگزاری کلاسهای ختم و قرائت جزء 30 قرآن مجید در ماه مبارک رمضان .

5- برگزاری کلاسهای تفسیر سوره های قرآن مجید .

6- برگزاری جلسات بحث آزاد با موضوع های مختلف و متناسب با ماه مبارک رمضان .

7-برگزاری مسابقه ی ادبی خاطرات رمضان .

8- برگزاری مسابقه ی نقاشی من و خانواده ام ( سحری و افطاری )

9- برگزاری کارگاه سفال و خوشنویسی با موضوع : نماز من در رمضان و خوشنویسی : با موضوع جمله ای از برکات رمضان .

10 - برگزاری مسابقه ی کارت پستال سازی با وضوع : عید فطر .

11-اجرای قصه گویی قصه های قرآنی هر روز یک قصه ی قرآنی .

12-معرفی کتابهایی پیرامون  : روزه ، نماز ، آداب روزه و ...

13- اجرای ویژه برنامه ی نامه ای به خدا .

14- دعوت از روحانیون و برگزاری جلسات دینی برای اعضا .

15- اجرای دف نوازی توسط گروه های دف نواز و تواشیح خوانی توسط اعضا .


[ دوشنبه 90/5/17 ] [ 9:42 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

همچنان که روزهای شلوغ و پربار کانون را پشت سر می گذاریم اعضا نیز به جشنوار ه ی رضوی  در بخش های مختلف ، مشغولند ... حضور فعال اعضا در اولین جشنواره ی کتابسازی رضوی ، دومین جشنواره ی بین المللی قصه گویی رضوی ، نخستین  جشنواره ی بین المللی کتابخوانی الکترونیکی امام رضا ( ع ) ، نشریه نگاری ، تحقیق و پژوهش و ... ستودنی ست.برای تمام اعضایی که در این جشنواره های معنوی حضوری  فعال دارند ، آرزوی موفقیت می کنیم .


[ یکشنبه 90/5/16 ] [ 8:53 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

تابستان امسال اعضای مرکز شماره 2 به مراه مربیان خود هر روز نیم ساعت را به مطالعه ی گروهی  کتاب اختصاص دادند . این فعالیت با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دراعضا وترغیب اعضا به مطالعه ی کتاب صورت گرفته وهر روز تمامی اعضای شرکت کننده در فعالیتها به مطالعه ی یک کتاب  در زمینه های مختلف به صورت گروهی می پردازند .


[ شنبه 90/5/15 ] [ 9:22 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]
<      1   2   3   4   5      >
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 88
بازدید دیروز: 111
کل بازدیدها: 520018