سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تریلی سیار نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاریخ بیست و چهار تیر با اجرای نمایش زنده ، عروسکی و موزیکال : (( مترسک خودت باش )) میهمان کودکان و نوجوانان شهرستان سقز بود . تریلی سیار کانون ، قدیمی ترین تریلی سیار نمایش در ایران است که از سال 1353 به سفارش کانون پرورش فکری در آلمان ساخته شده و از آن زمان تا کنون به فعالیتهای هنری خود در اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان ادامه داده است . تریلی سیار تاتر کانون ، پنج شنبه در محل پارک مولوی شهرستان سقز ، با هدف ایجاد فضایی شاد و دلنشین برای کودکان و نوجوانان و آشنایی با محیط و فعالیتهای کانون پرورش فکریکودکان و نوجوانان ، مهمان جمع کثیری از اعضای مراکز کانون ، والدین ، کودکان و نوجوانان ، مسوولین ، عموم مردم و مرییان کانون در شهرستان بود. کوثر الماسی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو سقز خاطر نشان کرد : نمایش (( مترسک خودت باش )) برای گروه سنی زیر دوازده سال طراحی شده و به مساله ی ترسیدن از تنها خوابیدن کودکان می پردازد و داستان کودکی به نام گلی ست که در جریان داستان توسط مترسکی که از بطن قصه ، متولد می شود ، محافظت می گردد . الماسی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های مادی و معنوی فرماندار شهرستان سقز و معاونت سیاسی – انتظامی فرمانداری در میزبانی و تقدیر از عوامل اجرایی تاتر تریلی سیار در سقز ، از استقبال عموم مردم و همکاری نهادهای همکار: ( شهرداری و نیروی انتظامی شهرستان ) ، در اجرای این برنامه ، قدردانی نمود.کانون پرورش فکری در شهرستان سقز دارای دو مرکز ثابت و یک مرکز سیار است که به اجرای فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی برای کودکان ونوجوانان می پردازند.                                                    


[ شنبه 95/4/26 ] [ 9:34 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

خانم سرگل رشیدپور مربی فرهنگی مرکز شماره 2 سقز در همایش عفاف و حجاب حریم خانواده که توسط فرمانداری شهرستان سقز برگزار شد ، موفق به دریافت لوح تقدیر و هدایا به مناسبت هفته ی عفاف و حجاب شدند . این همایش مورخه ی 24 تیر در سالن فنی مهندسی شهرستان سقز با حضور فرماندار ، معاونین فرمانداری ، مسوولین ادارات و ارگان های سطح شهر ، نهادهای دولتی و عموم  برگزار شد .


[ چهارشنبه 95/4/23 ] [ 1:5 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

همزمان با روز عفاف و حجاب گفتمان دینی و تخصصی : (( حجاب ، عفاف و نماز )) ، با حضور شصت نفر از اعضای کودک و نوجوان دختر عضو مرکز شماره 2 سقز برگزار شد ، طی اجرای این گفتمان که با محوریت نقش عفاف و حجاب در سلامت فردی و اجتماعی  برگزار شد ، مربیان مرکز شماره دو سقز ضمن تشریح جایگاه حجاب نزد مسلمانان و تاریخچه ی دینی حجاب در اسلام ، به بررسی مشکلات روز جامعه  در رابطه با پدیده ی بی حجابی ، نقطه نظرات کودکان در رابطه با مصونیت های رعایت  عفاف و حجاب در جامعه ، و میزان سلامت  یک جامعه ی متدین و مقید به دستورات دینی پرداختند . همچنین کودکان و نوجوانان حاضر در گفتمان با قرائت مقالاتی در رابطه با حجاب دیدگاه های خود را پیرامون موضوع گفتمان بیان کردند . این برنامه با هدف بزرگداشت روز عفاف و حجاب ، ترغیب کودکان و نوجوانان به رعایت اصول و موازین اخلاقی ، توجه دادن بخشی از نوجوانان به فضائل اخلاقی و نکات دینی در رابطه با رعایت پوشش و اخلاق اسلامی و همچنین ایجاد فضایی جهت پرسش و پاسخ به سوالات کودکان در رابطه با حجاب برگزار شد . مسوول مرکز شماره دو سقز در این گفتمان با بیان این نکته که نگاه  کودکان به مربیان به عنوان الگوهای اخلاقی همواره نگاهی حاکی از الگوپذیری ست تاکید کرد که حجاب و عفاف بال های پاکی روح و روان یک انسان است و رعایت و پایبندی آن سلامت یک جامعه را تضمین می کند ، وی همچنین به دیگر برنامه های هفته ی عفاف و حجاب در مرکز اشاره کرد و ابراز داشت که طی این هفته برنامه هایی چون معرفی شخصیت حضرت فاطمه ( س ) به عنوان الگوی عفاف ، برگزاری کارگاه های قصه گویی با محوریت : عفاف و حجاب برای کودکان و نوجوانان ، معرفی و نقد و بررسی کتاب بانوی آب و آیینه و فاطمه الگوی حیات زیبا ، تقدیر از اعضای فعال در فعالیتهای دینی با اهدای جوایز و لوح تقدیر ، برگزاری کارگاه های آموزش کاردستی های خلاق در زمینه ی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ، برگزاری کارگاه های پژوهشی و آموزشی با محوریت حجاب و عفاف در جامعه ی اسلامی  و همچنین تقدیر از همکاران محجبه با اهدای لوح تقدیر و هدیه در ((همایش حجاب و عفاف و مدافعان خانواده ی فرمانداری شهرستان سقز )) را از برنامه های مرکز شماره 2 سقز در هفته ی عفاف و حجاب برشمرد و اذعان داشت توجه به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکی از برنامه های اساسی مراکز کانون است که تنها مختص به برگزاری ویژه برنامه های هفته ی عفاف و حجاب نمی شود و در تمام فعالیتهای فرهنگی  کانون می توان  رد پایی از سوق دادن کودکان و نوجوانان به رعایت اخلاق و مسایل دینی را مشاهده کرد .


[ سه شنبه 95/4/22 ] [ 8:22 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

کوثر الماسی مسوول مرکز ، سرگل رشیدپور مربی فرهنگی و شب بو حسینی مربی ادبی مرکز شماره 2 سقز ، موفق به دریافت لوح تقدیر از ریاست مرکز بهداشت شهرستان سقز به سبب تلاش در راستای برگزاری برنامه های پیشگیرانه ی هفته ی مبارزه با مواد اعتیاد ( 31 خرداد الی 6 تیرماه ) ، شدند .



[ دوشنبه 95/4/21 ] [ 11:50 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

کارگاه آموزشی : (( آموزش مهارت نه گفتن )) ، در مرکز شماره 2 سقز برگزار شد :

 

 

 کارگاه  آموزشی : (( آموزش مهارت نه گفتن )) ، توسط سروان یگانه از نیروی انتظامی شهرستان سقز با هدف آشنا کردن کودکان با مهارتهای خود مراقبتی و حفاظت از خود ، آموزش ایمنی و سلامتی فردی و همچنین پاسخ به سوالات کودکان و نوجوانان در زمینه ی فعالیتهای مربوط به پلیس و نیروی انتظامی برگزار شد . در این کارگاه شصت نفر از کودکان پسر مرکز حضور داشتند و با استفاده از نمایش خلاق ، و به شیوه ی شفاهی با اصول خود ایمنی و حفاظت اضطراری در مواقع خطر آشنا شدند . سروان یگانه ضمن اشاره به وظایف پلیس ، مقررات عبور و مرور ، نکات لازم جهت خود ایمنی در منزل و بیرون از خانه ، آموزش مهارت نه گفتن به خواست های منفی دیگران و ... کودکان را با نکات بسیار مفید و آموزنده ای آشنا کردند. مسوول مرکز شماره دو نیزبا  قصه گویی قصه ی : به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند اثر : مو ویلمز با ترجمه : زهرا احمدی برای کودکان و نوجوانان حاضر در کارگاه ، مهارت نه گفتن را از طریق این داستان به کودکان آموزش دادند و مربی فرهنگی مرکز  نیز با معرفی شغل (( پلیس )) به معرفی مشاغل برای کودکان پرداختند .


[ سه شنبه 95/4/15 ] [ 11:54 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]
   1   2   3      >
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 37
بازدید دیروز: 45
کل بازدیدها: 519856