سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعضای مرکز شماره 2 سقز ، در اولین جشنواره ی مرکز قروه تحت عنوان (( نشانه ی بهار )) که با محوریت انتظار امام زمان برگزار شده بود شرکت کردند . این مسابقه در سه بخش نامه نویسی ، خوشنویسی و نقاشی در تیرماه 90 برگزار شده و تعداد از اعضای مرکز آثار خود را جهت شرکت در جشنواره ارائه دادند . نمونه ای از آثار راه یافته به این مسابقه را می خوانید :

باران بی آسمان بی معناست ، درخت بی پرنده ، پرنده بی آواز ...

ماهی به آب زنده است ، زمین به انتظار آمدنت ...

پس سلام !سلام بر تو که ما را به پرواز دسته جمعی دعا عادت داده ای ، آسمان را در رگ های ما جا کرده ای و سجاده های ما را از عطر نامت آغشته ای ، جهان ما را به هیجان آمدنت نشانده ای و این روزها موسیقی لطیف مهربانی ات را کتابها ورق می زنند . می خواستم به لهجه ای ابری برایت نامه بنویسم اما نسیم یادت را از کاغذ گرفت و باد حریصانه نام متبرکت را به آسمان کشاند .

پرنده هایی که بیشتر پر می کشند آسمان را بیشتر می فهمند ،پس باید مادربزرگ را به انتظار آمدنت نگذاری که پرنده تر از من است و دعای آمدنت  هنوز مرگ را از سجاده اش ربوده است .

 این انتظار مادربزرگ را زنده نگه داشته تا شبهای قدر را تا صبح به نیایش بنشیند و برای آمدنت و تمام پرنده ها که بال ندارند دعا کند .

تشنه ی شنیدن اینهمه سرود آسمانی ام ... بی تاب لمس مخمل گل نامت... دلتنگ چشیدن جرعه ای از عسل عشقت ، بیقرار بوئیدن بودنت .

من هستی را با تو می خواهم و این پنجره را با قلم مویی تازه رنگ میزنم هر روز تا روزی که خواهی آمد و جهان ازبی نهایت پر خواهد شد .

 

                                                                                                                                                                            منتظرت : فاطمه ایزدی – گروه سنی : ه .


[ یکشنبه 90/4/19 ] [ 9:48 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

سلام بر تو که صدای خمپاره چون ساعت زنگداری تو را از خواب چند لحظه ایت بیدار می کند ...

سلام بر تو که خستگی بر جانت خانه کرده و به این زودی ها قصد ترک جسم درمانده ات را ندارد ... گویی او هم به با تو بودن احتیاج دارد ....

سلام بر تو که با لبهای خشکت فقط نام خدا را بر زبان می آوری و جمله ی لا اله الا الله را زیر لب زمزمه می کنی ...

سلام به صورت گرد نشسته ات که درد و رنج و خستگی را فریاد می زند اما دم بر نمی آورد ...

سلام بر تو هنگامی که گلبرگ های قرمز از زخمت می ریزند و تو فقط به ساعتی پس از التیام دردت می اندیشی تا دوباره دفاع در راه خدا را از سر بگیری ...

سلام بر تو هنگامی که قطره آب باقی مانده در قمقمه ات را در دهان هم سنگر زخمی ات می چکانی و تشنگی خود را با رفع تشنگی او فراموش می کنی ...

سلام بر تو که هنگامی که چفیه ات را باز می کنی تا دست همسنگرت را با آن مداوا کنی ...

سلام بر پاهای خسته ات که روزی آنرا در جبهه جا گذاشتی و پیش از خودت روانه ی بهشت کردی و بدون پا برگشتی و چه فاتحانه برگشتی ...

گویی خداوند تمام صبر و تحمل دنیا را در دل بزرگ تو جای داده تا به جای همه ی ما رنج بکشی و با شکیبایی تحمل کنی ...

و سلام بر لحظه ای که چشم هایت را می بندی و تمام خستگی هایت را در خوابی ابدی از تنت می زدایی ...

                                                                                                                                                                                             میترا رسولی - گروه سنی : ه


[ پنج شنبه 90/4/16 ] [ 1:6 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

جانباز کلمه ی بزرگیست ، معنا کردنش برای بچه ها دشوار و سنگین است ،مگر می شود آنهمه ایثار را در جمله ای گنجاند ؟ مگر می توان آنهمه ایثار را در قالب کلماتی ناتوان جان داد ؟ معرفی شخصیت جانبازان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای اعضا جالب است شخصیت دو جانباز حاج محمد حیدری و عطاء ا... عسگر برای اعضا به شیوه ای جذاب معرفی شدند ، فیلم های مستند از کارنامه ی هشت سال دفاع مقدس نگاه بچه ها را به خود خوانده ، بعضی از بچه ها بغض کرده اند و من فکر می کنم نشان دادن این تصاویر هم می تواند نقشی در راه شناخت این بزرگمردان به نسلی باشد که در روزهای دفاع مقدس هنوز به دنیا نیامده بودند . این دیده ها و شنیده ها میتواند راهی برای حفظ و نگهداری آرمانهای حماسه سازانی باشد که با فدارکاری های خود ایران را سرافراز و پایدار  نگه داشته اند . در بخش نقاشی نیز اعضا با تصویر سازی، در بخش ادبی با طرح سلام بر جانباز و در بخش خوشنویسی باکلاژ نوشته ی (جانباز) با کمک کاغذ رنگی روی برگه سفید A4 ، از شخصیت جانبازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجلیل کردند .  همچنین به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل معرفی شخصیت این بزرگواردر بخش فرهنگی برای اعضا به اجرا در آمد .


[ چهارشنبه 90/4/15 ] [ 10:13 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

مرکز شماره 2 سقز ، ویژه برنامه های خاصی را با توجه به مناسبتهای تیرماه برای اعضای خود برگزار کرده است ، ویژه برنامه ی هفت تیر ، جشن مبعث حضرت رسول اکرم ، ویژه برنامه ی روز پاسدار و ولادت امام حسین ( ع )  ، ویژه برنامه ی روز جانبازو ولادت حضرت ابوالفضل العباس ( ع )  از  این جمله اند ، همچنین اعضا و مربیان مرکز با شرکت در بخش های مختلف جشنواره ی رضوی ، جشنواره ی نشانه  ی بهار و چهارمین جشنواره ی قرآنی مهر مبین در مسابقات فصل تابستان مشارکت کردند . روزهای تیرماه برای مرکز شماره 2 پربار و پویاست ، اعضای کلیه ی گروه های سنی اعم از دختر و پسر در مسابقه ی قرآن و حدیث نیز شرکت کرده اند و تا پایان تیرماه اسامی اعضای برگزیده ی این مسابقه ی کتابخوانی به خانواده ها و اعضا اعلام می شود .


[ چهارشنبه 90/4/15 ] [ 9:43 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

روزهای شلوغی را پشت سر گذرانده ایم و همچنان روبرو داریم ، اعضا با شور و نشاط هر صبح با چشمهای پف کرده و کیفهای پر از خوراکی و کتاب از در کانون وارد می شوند ، در فعالیتها مشارکت می کنند و دوباره تا روزی دیگر و برنامه ای دیگر ما را با کوله باری از کتابها تنها می گذارند . بعضی از روزها فرصت نداریم لیوانی آب بخوریم و گلویی تازه کنیم به ساعت که نگاه می کنیم2 شده است وبازهم کلی کار نکرده و دغدغه ی مانده بر ذهن داریم که به فردا موکول می شوند و در ازدحام اینهمه کار و تلاش گم می شوند ... مرکز شماره 2 سقز، تابستان بسیار شلوغی را روبرو دارد ، روزهایی که در انبوه مسابقات و فعالیتها ، حضور پر رنگ اعضا را شاهدیم و تمام تلاش خود را در تمام بخش ها کرده ایم که با بچه ها فضایی سرشار از معنویت و آگاهی داشته باشیم .


[ سه شنبه 90/4/14 ] [ 9:17 صبح ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]
<      1   2   3   4      >
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 85
کل بازدیدها: 521414