سفارش تبلیغ
صبا ویژن

33 نفر از دانش آموزان مدرسه ی راهنمایی شهید چمران از فعالیتهای آخرین روز از هفته ی کتاب و کتابخوانی در مرکز شماره 2 سقز بازدید به عمل آوردند ، که برنامه های ذیل توسط بخش فرهنگی ، هنری و ادبی مرکز برایشان به اجرا در آمد :

معرفی شخصیت و آثار سیامک گلشیری با معرفی آخرین اثر چاپ شده اش برای نوجوانان : بردیا و ملکه ی سرزمین عاج

قصه گویی قصه ی هفت خوان و هفت رزم از شاهنامه

کارگاه کاردستی توسط بخش ئهنری : گلدانی از کتاب

کارگاه ادبی : بهترین جمله از یک کتاب

توضیح پیرامون اهداف و فعالیتهای مرکز و سیستم های کتابداری باز وبسته

نمایش انیمیشن های کانونی


[ شنبه 94/8/30 ] [ 4:4 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

سرکارخانم لیلا آژیر مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری استان کردستان و سرکارخانم سهیلا شیخی مدیر کل محترمه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کردستان به همراه هیئتی از همکاران استانداری و کارشناسان فرهنگی استان  ، در هفته ی کتاب و کتابخوانی ، از فعالیتهای مرکز شماره 2 سقز بازدید کردند ، خانم آژیر ضمن ابراز خرسندی و رضایت از عملکرد مراکز کانون در استان کردستان ، بیان کردند که خود از اعضای قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج بوده اند و با اشاره به جایگاه مهم کانون درگسترش و کشف استعدادهای کودکان ونوجوانان ، بیان داشتند که خلاقیت های مربیان کانون در پرورش کودکان عضو این مراکز در استان کردستان ، شگفتی آور و بی نظیراست . ایشان با اشاره به نقش توانمندی های خلاقانه ی مربیان در ایجاد بستری مناسب جهت پرورش ذوق و استعداد کودکان ، تاثیر کانون بر گسترش فرهنگ کتابخوانی در استان کردستان را بی بدیل خواندند و تصریح کرد که استان کردستان با وجود مراکز کانون پرورش فکری که آشیانه های موثق و قدرتمندی برای پرواز فکری کودکان هستند ؛ محرومیت زدایی فرهنگی شده است . سرکار خانم سهیلا شیخی نیز در این دیدار ، ضمن اشاره به موفقیت ها و عملکرد مراکز استان ، ارتباط موثر با ارگان های فرهنگی ، تلاش در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ، موفقیت های بین المللی و کشوری اعضا و مربیان کانون در استان کردستان را موفقیت آمیز قلمداد کرد و بیان نمودند که کانون با تمام توان فرهنگی اش ، پذیرای قشر بیشماری از کودکان این سرزمین است که پا به کتابخانه های کانون می گذارند ، همچنین ایشان ضمن اشاره ی آماری به میزان جذب اعضا ، امانت کتاب ، مشارکت ارگان های فرهنگی و استقبال از فعالیتهای مراکز توسط مسوولین استانی و شهرستانی ، دیدگاه مسوولین را به مراکز مثبت ارزیابی نمودند و اذعان داشتند که توانمندی های مربیان و اعضای مراکز در استان کردستان ، ضامن کیفی فعالیتهای فرهنگی این مراکز است . مسوول مرکز نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور مسوولین استانی در مراکز کانون ، اعلام کرد که تعامل دستگاه های اجرایی سطح شهرستان سقز با مراکز کانون بسیار قوی ست و روزانه تعداد سی نفر از اعضا ، مراجعان ثابت فعالیتهای مرکز هستند ، همچنین ضمن اشاره به موفقیت های استانی ، کشوری و بین المللی مرکز در سال 94 ، و ارائه ی آماری از تعداد امانت کتاب و اعضای مرکز در سال 94 ، اعلام نمود که برنامه ریزی و هدفمندی صحیح و کیفی فعالیتها نشات گرفته از  سازماندهی های قوی استانی  در بخش مدیریت و کارشناسی  ست که بازتاب آن در فعالیتهای مراکز استان به وضوح قابل مشاهده و ارزیابی ست .طی این بازدید مدیر کل امور بانوان استانداری کردستان ، ضمن بازدید از کلیه کارگاه های هنری و ادبی مرکز ، اعلام کرد که (( کانون ، برایم تداعی گر روزهای ناب کودکی و قصه ی مهمان های ناخوانده ی فریده فرجام است ، امروز با ورود به کانون ، کتابها و فعالیتهای کودکی ام را دوباره مرور کردم ......)). 



[ شنبه 94/8/30 ] [ 2:0 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

در پنجمین روز از هفته ی کتابخوانی در حالیکه باران بند آمده بود و دنیا آفتابی تر شده بود ؛ در دقیقه هایی که زل زده بودم به درهای قرمز حیاط کانون و فکر می کردم که آبان بر من بسیار سریع گذشته است ؛ امید با خواهرش وارد مرکز  شد .تازه ثبت نام کرده بود و از تاریخ برگشت کتابش هنوز یک هفته نگذشته بود. دیدم خواهرش با حسرت به کتابها و برادرش نگاه می کند که در حال انتخاب کتاب بود.... گفتم دخترم کلاس چندمی ؟!  رنگ عوض کرد و گفت : خانم  تا کلاس ششم درس  خوندم بابام نزاشت برم  مدرسه ، و بااندکی کنجکاوی توام با غم فهمیدم که خودش تنها دختر خانواده است و سه برادر دارد که هر سه به مدرسه می روند و تنها او از حق تحصیل محروم شده است .... بعد ته ته دلم به معصومیت و حسرت این کودک زل زدم.... به چشمهای گود رفته و خالی از نشاط و حتی کودکانگی اش ... به اینکه آیا فقر ؟ آیا نگاه جنسیتی پدر ؟ آیا مرد سالاری ؟ آیا ندید گرفتن جنس مونث ؟  و حق تحصیل را از او گرفتن ،  هنوز هم در این دوران و در خانواده ها مانده ؟؟؟؟ تفکرات سنتی نسبت به تحصیل دختران هنوز هست ؟؟؟؟

پرسیدم : دوست داری عضو کانون شوی و کتاب امانت ببری و در خانه تو هم مثل برادرهایت کتاب بخوانی ؟؟

انگار بر روی کویری خشک نم بارانی ریخته باشد ، در چشمهای مات و بی امید دخترک لبخندی پهن از رضایت دوید و در عمق آن چشمهای تاریک و کوچک ، برق کوچکی از خوشحالی .

رایگان ثبت نامش کردم و بالهایش را دیدم که در کتابخانه از شوق می چرخید و به من می گفت خانم جان بعد ازبافتن فرشم می روم همه شان را می خوانم؟ خانم جان کی پس بیاورمش ؟  اسمش (( خاطره ))  بود....

برنامه ی پنجمین روز از هفته ی کتابخوانی را به او اختصاص دادم تا یادم بماند شوقی راکه در چشمهایش موج می زد و اینکه همراه با برادرش کتاب به دست از کتابخانه خارج شد ؛ با چه غرور و شعفی رفت... من نشاط را در روح پایمال شده ی این کودک دیدم و فکر می کنم رسالت کتابخوانی در اصل چیزی جز این نیست . جز رساندن نوشدارویی از کلمه به روحی که تشنه ی دریافت آن است ، به روحی که محروم و منتظر چشیدن آن است .....

( ک . الماسی - بیست و هشت آبان 94 )


[ پنج شنبه 94/8/28 ] [ 10:3 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

45 نفر از دانش آموزان پایه ی اول دبستان بوعلی سینای شهرستان سقز از فعالیتهای هفته ی کتاب و کتابخوانی در مرکز شماره 2 سقز بازدید کردند و فعالیتهای فرهنگی و هنری ذیل برایشان به اجرا در آمد :

قصه گویی قصه ی بچه ی همه اثر آناهیتا تیموریان

آموزش ساخت حیوانات با استفاده از لیوانهای یکبار مصرف توسط بخش هنری

کارگاه نقاشی (( کتابهای خواندنی ))

نمایش فیلم (( دیو دیگ به سر )) با معرفی شخصیت نویسنده و آثارش ( فرهاد حسن زاده )

اجرای بازی کتابخانه ای بازی با عنوان داستان به صورت مشارکتی



[ چهارشنبه 94/8/27 ] [ 1:22 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]

70 نفر از دانش آموزان دبستان دخترانه ی استقلال در سومین روز از هفته ی کتاب و کتابخوانی ، میهمان فعالیت های مرکز شماره 2 سقز بودند که برنامه های ذیل توسط مربیان فرهنگی ، هنری و ادبی برای این میهمانان کتابخوان به اجرا درآمد :

اجرای (( کارگاه درمانگر کتاب )) توسط بخش هنری به شیوه ای که اعضا کتابهایی را که نیاز به صحافی داشتند ، تعمیرو به تعبیری درمان کردند  .

آموزش ساخت نشانگر کتاب توسط بخش هنری.

اجرای طرح ادبی ((خاطره ی اولین کتابی که مطالعه کردم )) توسط بخش ادبی مرکز.

اجرای مسابقه ی کتابسازی خلاق توسط بخش فرهنگی

معرفی کتابهای گویا به شیوه  ی شنیداری.

قصه خوانی قصه ی دم آقا موشه اثر منوچهر کریم زاده.

نمایش فیلم انیمیشنی (( سلطان ، پنیر ، موش )).



[ سه شنبه 94/8/26 ] [ 12:11 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]
   1   2   3   4      >
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 64
بازدید دیروز: 65
کل بازدیدها: 521643