سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشست تخصصی نقد فیلم " خانه ی دوست کجاست ؟ " اثر عباس کیارستمی به مناسبت هفته ی کتاب و کتابخوانی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شماره دوسقز ، برگزار شد:

همزمان با آغاز هفته ی کتاب و کتابخوانی ، با حضور اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان ، معلمان مدارس،دانش آموزان ،  مسئوولان فرهنگی و علاقه مندان ،نشست تخصصی نقد و بررسی فیلم خانه ی دوست کجاست ؟ با بررسی ((  ساختار سینمای عباس کیارستمی برای کودکان و نوجوانان))  ، در مرکز شماره دو سقز ، برگزار شد ، ((سرگل رشیدپور )) مربی فرهنگی منتقد و مسئوول برگزاری این نشست ، در سخنانی ضمن بررسی ویژگی های آثارکیارستمی و شاخصه های ممتاز هنری در آثاری که در کانون برای کودکان اعم از کتاب و فیلم خلق شده است ، اذعان کرد که اصالت نگرش به موضوعات انسانی و نگاه مستند ارزشی به دنیای کودکان از شاخصه های ارزشمند معنایی این فیلم است . رشیدپوربا بیان این نکته که فیلم خانه ی دوست کجاست  از دید بنیاد فیلم بریتانیا در فهرست پنجاه فیلمی که باید قبل از 14 سالگی دید، قراردارد، نوجوانان را به مشاهده ی این فیلم فراخواند و پس از مشاهده ی فیلم همراه با نوجوانان حاضر در این نشست ، به بررسی و تحلیل آن پرداخت . کوثر الماسی مسئوول مرکز شماره دو سقز نیزدر این نشست ، با اشاره به این نکته که بزرگترین رسالت کانون پرورش فکری ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان است ، عنوان کرد که کانون بعنوان اصلی ترین متولی ترویج این فرهنگ ، با معرفی و نقد آثار شاخص در حوزه ی ادبیات ، فیلم ، هنر و...که به نوعی با دنیای کودکان گره می خورند ، برگزاری نشست های تخصصی و معرفی چهره ها ، آثار و نقد تولیدات مکتوب و مصور موفق جهانی  را ، راهی برای ترغیب بخش اعظمی  از مخاطبان کودک و نوجوان شهرستان به شناخت علایق و نیازهای فرهنگی این گروه اعلام کردو ضمن تقدیرازحرکتهای جریان ساز فرهنگی در حوزه ی کودک ونوجوان درسطح شهرستان سقز ، هفته ی کتابخوانی را فرصتی برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های مراکزکانون نام برد. خانه ی دوست کجاست؟ فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی عباس کیارستمی و محصول سال 1365 است که برای مخاطبان کودک و نوجوان توسط کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تولید شده است و توانسته است بیش از دوازده جایزه ی بین المللی را ازآن خود کند که شاخص ترین آنها کسب جایزه ی  پلنگ برنزی جشنواره فیلم لوکارنو در سال 1989 است .   

                                                                       

 

 

    اخبار مربوط به برگزاری ویژه برنامه های هفته ی کتاب در مرکز شماره دو سقز از طریق کانال تلگرامی فرمانداری شهرستان سقز به آدرس :

@saghezgovernor

منتشر شده است .

 

 

 


[ دوشنبه 95/8/24 ] [ 12:7 عصر ] [ نویسنده :مرکز فرهنگی هنری شماره 2 سقز ]
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 58
بازدید دیروز: 85
کل بازدیدها: 521452